SPF PEALE JA NINAD PÄIKESE POOLE

Tähelepanelikum pikaaegne lugeja teab, et igal kevadel tuututan järjekindlalt oma SPF-jutu pasunat. Kui mitte blogis, siis kindlasti panen üles selleteemalise Instagramipostituse. Sel aastal kolin vahelduse mõttes ka jälle blogisse pasundama. SPF ehk päikesekaitsefaktor ei ole meie naha jaoks mitte vähe oluline ja veel eriti oluline on see rasedatele ja lastele. Väga paljud väldivad SPFiga kreeme, sest kardavad, et nii ei saa pruuniks. Saab! Veidi aeglasemalt ja naha tervislikku seisundit mitte ohustades.

Kuidas valida enda jaoks sobivaim kaitsefaktor? Enim soovitatakse 15 ja 30 kaitsefaktorit. Need on piisavalt kõrged, et blokeerida üle 90% UVB-kiirtest ning tagavad näiteks 10 minutiga punetama hakkavale nahale ligikaudu 150-300 minutit kaitset. Lastele soovitatakse SPF 50. Lihtsalt öeldes on UVB-kiired on need, mis tekitavad päikesepõletust ning nahavähki. UVA-kiired tungivad sügavamale, põhjustades seega  naha enneaegset vananemist, fotokahjustusi ning soodustavad UVB-kiirte toimet. Lisaks võib UVA läbida ka aknaklaase.

Kui eelmisel aastal oli meil lapsele La Roche-Posay laste päikesekaitsekreem, siis sel aastal ostsin Apothekast Avène SPF 50 lastele loodud päikesekaitsesprei (pisut kergema koostisega losjoon, kui on La Roche-Posay lastele mõeldud kreem) ning endale lisaks ka näole SPF 50 päikesekaitsekreemi. Ostule eelneval päeval tundsin, et nahk ei ole selle suure päikese peale sugugi mitte õnnelik ja kusjuures mul hakkavad suure päikesega ka huuled tunda andma. Näo oma plaanin kasutada neil päevil, kus ma grammigi meiki näkku ei pane – kodused aias tegutsemise päevad, rannapäevad jne. Kuna meigipõhja toodetes üldiselt on SPF10+ sees, siis ülejäänud päevadel saab nendega hakkama. Ei tasu ka unustada, et reeglina kõlbab üks toode kasutada 12 kuud, seega eelmise aasta kreemi ei maksaks sel aastal enam nahale kanda, kui see enam 12 kuu sisse ei mahu.

Veel meeldetuletuseks: päikesekaitsekreemi kantakse nahale enne päikese kätte minekut ning päeva jooksul kantakse uuesti peale (eriti pärast ujumist, pesemist, higistamist, rätikuga kuivatamist). 12 ja 16 vahel oleks mõistlik liigset päikest vältida. Päikesekaitsefaktori kasutamine ei tohiks soodustada kauem päikese käes olemist. Kaitske pead, silmi ning seda eriti lastel. Liigne UV-kiirgus võib põhjustada nägemise vähenemist ning soodustada kae teket. Lisaks võib olla tõsine kuumarabanduse ja päikesepiste oht. Väikelastel võiks rannas ja pikkadel õuepäevadel olla võimalus palju varjus istuda (päikesevari kaasa) või tuleks neile selga panna kaitsvad riided. Eelkõige lapsepõlves läbielatud ägedad nahapõletused tõstavad hilisemas eas nahavähi riski. Seega palun kaitske enda ja oma laste nahka! Pruun jume on küll ilus, aga mina eelistan seda nüüdseks juba pudelist otsida (:

Jutt sai nüüd üllatavalt pikk, plaanisin küll vähe lühemalt, aga mitte ei osanud. Või siis ei tahtnud, võta nüüd kinni. Kuid loomulikult lõpetan positiivsel noodil, sest päike vähendab stressi, parendab unekvaliteeti ja võitleb kevadväsimusega!

2 kommentaari / Jäta siia ka oma kommentaar

  1. Millist isepruunistavat ise kasutad? Mida soovitad peale kandmisel arvestada jms? Ootaks ka selleteemalist posti :)

    1. Ma olen proovinud St. Tropez, St. Moritz ja Moroccan Tan vahtusid ning Vita Liberata Ten minute tan kreemi. Ma ülejäänud vastuse jätangi siis postituse jaoks, aitäh idee eest! (:

Jäta oma kommentaar

%d bloggers like this: